Het Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co heeft het genoegen u mede te delen dat zij door het Agentschap Innoveren en Ondernemen opgenomen werd als geregistreerde dienstverlener voor de pijler Advies in het Vlaams Gewest.

        REGISTRATIENUMMER: DV.A219487

Dit heeft tot positieve gevolg dat indien u als KMO of beoefenaar van een vrij beroep in aanmerking komt om gebruik te maken van de KMO- portefeuille, u van de Vlaamse Overheid een subsidie kan ontvangen voor het advies dat wij aan u verlenen.

Graag zetten wij hiernavolgend kort de krachtlijnen uiteen van de werking van de KMO- portefeuille. 

  1. Kan ik beroep doen op de KMO- portefeuille voor het aanvragen van subsidies m.b.t. het door mij gevraagde advies?

Om in aanmerking te kunnen komen voor het doen van een subsidie- aanvraag, dient u als KMO of vrije beroeper gevestigd te zijn in Vlaanderen.

Wenst u voor het eerst een subsidie- aanvraag in te dienen, dient u uw onderneming éénmalig te registreren via uw e-id of federaal token. Via de link http://www.vlaio.be/artikel/registratie-van-een-onderneming-0 bekomt u alle nodige informatie hoe u deze registratie kan doen.

  1. Hoeveel bedraagt de subsidie die ik kan bekomen via de KMO- portefeuille?

Het bedrag aan subsidie dat u ontvangt, is afhankelijk van de grootte van uw onderneming:

  • Een kleine onderneming die investeert in advies kan 30 procent steun genieten via de KMO-portefeuille. Het bedrag dat u maximaal per jaar aan steun kan ontvangen, wordt geplafonneerd op 7.500 euro steun per jaar (excl. BTW).
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 20 procent steun genieten via de KMO-portefeuille. Het bedrag dat u maximaal per jaar aan steun kan ontvangen, wordt geplafonneerd op 7.500 euro steun per jaar (excl. BTW).

Om te beoordelen of uw onderneming als een kleine dan wel een middelgrote onderneming wordt beschouwd, worden drie parameters in acht genomen, te weten het aantal werknemers, de omzet van uw onderneming en het balanstotaal:

  • Een kleine onderneming is een onderneming die tot 50 werknemers in dienst heeft, een omzet behaalt van maximaal 10 miljoen euro of een balanstotaal van maximaal 10 miljoen euro.
  • Een middelgrote onderneming is een onderneming die tot 250 werknemers in dienst heeft, een omzet behaalt van maximaal 50 miljoen euro of een balanstotaal van maximaal 43 miljoen euro.

Voor advies of opleiding met betrekking tot het thema cybersecurity geldt sinds 13 september 2021 een verhoogd steunpercentage. Kleine ondernemingen krijgen een tussenkomst van 45% en middelgrote ondernemingen krijgen een tussenkomst van 35%. 

  1. Voor welke prestaties kan ik een subsidie- aanvraag doen?

Als KMO of vrije beroeper kan u een subsidie- aanvraag indienen voor elk schriftelijk advies dat u bij het Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Vo – als geregistreerde dienstverlener – verkrijgt, en dat gericht is op “de kernprocessen van uw onderneming”.

Men denkt hier aan alle adviezen die bijdragen aan de uitbouw van uw onderneming, zoals adviezen omtrent de opstart van een nieuwe activiteit, de rechtsvorm van uw onderneming, de haalbaarheid en realisatie van bepaalde projecten,…

Het Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co verbindt zich ertoe u, op een structurele en duidelijke wijze, een uitvoerig en juridisch onderbouwd advies te verstrekken.

Hierbij zullen wij steeds vertrekken vanuit de door u opgeworpen probleemstelling, om op basis van een uitvoerige analyse van dit probleem, te komen tot een middels rechtspraak en rechtsleer gestaafd advies.

Echter, niet enkel het theoretisch kader zal hierbij geschetst worden, doch eveneens zal belang gehecht worden aan een concreet implementatieplan, zodat het theoretisch advies makkelijk in de praktijk zal kunnen worden omgezet.

Wij hechten hierbij uitermate belang aan uw concrete input, zodat via tussentijdse evaluaties tot een voor uw onderneming op maat gemaakt juridisch advies kan worden gekomen.

De adviesverlening die het Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co hieromtrent verstrekt, zal in aanmerking komen voor een subsidie-aanvraag bij de KMO- portefeuille, doch uiteraard stopt onze dienstverlening hier niet: zoals steeds het geval was, ondersteunen wij u uiteraard graag verder bij eventuele litiges waarmee uw onderneming zou geconfronteerd worden.

***

Voor gedetailleerde informatie over het gebruik en de werking van de KMO- portefeuille, nodigen wij u uit contact met ons kantoor op te nemen, dan wel de website van het Agentschap Innoveren en Ondernemen te consulteren via navolgende link: http://www.vlaio.be/themas/kmo-portefeuille.

Door het inschrijven op deze nieuwsbrief, geef ik mijn uitdrukkelijke toestemming aan Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co om de door mij ingevoerde persoonsgegevens (naam, bedrijf, e-mail adres) te verwerken. Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co verbindt er zich toe uw persoonsgegevens met de nodige zorg te behandelen, in overeenstemming met de Wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens en de uitvoeringsbesluiten van deze wet en de Algemne Verordening Gegevensbescherming van 27 april 2016.

De door u ingevoerde persoonsgegevens worden bijgehouden door Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co – Donk 54 – 2500 Lier. De gegevens zullen eerlijk en rechtmatig verwerkt worden en zullen slechts aangewend worden voor informatie en marketing doeleinden. De gegevens zullen voor geen andere doeleinden worden aangewend en zullen niet langer bewaard worden dan noodzakelijk voor de verwezenlijking van deze doeleinden.

Uw persoonsgegevens zullen in geen geval worden doorgegeven aan derden. U heeft het recht op inzage, correctie en verwijdering van deze gegevens. U heeft tevens de mogelijkheid zich op elk ogenblik uit te schrijven uit onze nieuwsbrief.

Het advocatenkantoor verwerkt de persoonsgegevens in overeenstemming met de privacyverklaring van Advocatenkantoor Mattijs, Voet en Co, zoals beschikbaar op de website van het kantoor.

Cookies zijn kleine bestandjes die op jouw computer geplaatst worden door websites die je bezoekt. Zo worden er bij een bezoek aan advocatenkantoor-mattijs.be cookies opgeslagen in je browser, zodat je bij een volgend bezoek aan onze site als gebruiker wordt herkend. Advocatenkantoor Mattijs, Voet & co kan zo informatie over je gebruik van onze site verzamelen. Je gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden en op geen enkele wijze verhandeld.

Nulla facilisi. Curabitur nec fermentum mi, eget auctor mi. Cras dictum varius aliquet. Sed facilisis ullamcorper justo ultricies accumsan.

Nulla facilisi. Curabitur nec fermentum mi, eget auctor mi. Cras dictum varius aliquet. Sed facilisis ullamcorper justo ultricies accumsan. Nulla facilisi. Curabitur nec fermentum mi, eget auctor mi. Cras dictum varius aliquet. Sed facilisis ullamcorper justo ultricies accumsan. Nulla facilisi. Curabitur nec fermentum mi, eget auctor mi. Cras dictum varius aliquet. Sed facilisis ullamcorper justo ultricies accumsan.

Nulla facilisi. Curabitur nec fermentum mi, eget auctor mi. Cras dictum varius aliquet. Sed facilisis ullamcorper justo ultricies accumsan.

Wat mag u verwachten ?

In de eerste plaats : als cliënt bent u voor ons het allerbelangrijkst. We trachten u op alle vlakken met raad en daad bij te staan. 

Na een eerste consultatie moet u grondig inzicht verkrijgen , een evaluatie kunnen maken van de situatie waarin u zich bevindt (winstkansen, slaagkansen in rechte bij een procedure, eventuele noodzaak tot onderhandeling), moet u een duidelijk beeld hebben van de kosten, van een eventuele oplossing, en van de tijd dat het zal duren om tot een oplossing te komen dermate dat uw probleem voldoende “omkadert” wordt zodat u opnieuw gemoedsrust verkrijgt.
 

U hebt een advocaat nodig :

Hoe gaat het in z’n werk ?

Concreet, u contacteert ons, telefonisch of per e-mail, waarbij u aan het secretariaat kort uitlegt wat het basisprobleem is zodat wij voor u de juiste advocaat/specialist ter zake kunnen aanwijzen waarmee u onmiddellijk een afspraak kan maken voor een eerste consultatie.

Wat mag u verwachten tijdens die eerste consultatie: 

  • Een analyse:
    op schematische wijze worden de verschillende aspecten van de probleemstelling gespecifiëerd.
  •  Een kwalificering:
    het probleem verkrijgt een concrete juridische omschrijving gekoppeld aan de toepasselijke wetgeving.
  •  Een kwantificering:
    eventuele financiële en strafrechtelijke gevolgen van de problematiek worden besproken, mogelijke opties worden gegeven en geëvalueerd.
  •  Een voorstel tot actie:
    Een stappenplan om tot een oplossing te komen wordt voorgesteld

U kan dan uiteraard direct een beslissing nemen of u kan daarover nadenken en het voorstel evalueren en bespreken met uw familie.

U beslist of en wanneer effectieve actie wordt gestart.

mattijs, voet & co

Zoekt u een advocaat die u bijstaat tijdens een rechtszaak, die bemiddelt in een conflict of die adviseert hoe u rechtszaken kan voorkomen?

 

Kies voor Mattijs, Voet & Co advocaten, met kantoren in MechelenLier en Antwerpen. Vele KMO’s en particuliere klanten gingen u voor en zij getuigen “goed advies is goud waard”!

Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co staat al sinds 1985 garant voor kwaliteit van juridisch advies:

  • Passie voor recht: onze advocaten zijn graag bezig met wat ze doen.  Elke advocaat is gespecialiseerd in een eigen domein, volgt op de voet de recente ontwikkelingen in zijn materie en beantwoordt enthousiast uw vragen in zijn specialisatie.
     
  • Ervaring: de voorbije 34 jaar bouwde het kantoor een ijzersterke reputatie op. Onze advocaten hebben een sterke academische bagage en scholen zich constant bij. Zo kan u rekenen op echt betrouwbaar advies, up-to-date én aan jarenlange ervaring getoetst. 
     
  • Teamwork: binnen het kantoor werken de advocaten nauw samen. Bij advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co vind je alle kennis onder één dak, steeds de juiste specialist voor uw dossier. Een advocaat kan nooit alle rechtsgebieden perfect beheersen. Ons uitgebreide team kan dat wel.
     
  • Betrouwbaar en eerlijk:  in samenspraak met u kiezen we in elke situatie de juiste strategie. Uw advocaat verliest het kosten-baten plaatje niet uit het oog. U wint vaak meer bij het voorkomen van een rechtszaak en uw advocaat zal ook daarbij van onschatbare waarde blijken. Als bevoorrecht adviseur helpt uw advocaat conflicten en rechtszaken voorkomen. Als bemiddelaar helpt uw advocaat een onderhandelde oplossing te bereiken. 
     
  • Snel en accuraat: dankzij haar goede infrastructuur, met 3 kantoren in MechelenLier en Antwerpen en 28 professionele medewerkers, kan u rekenen op een snelle en accurate behandeling van uw vraag. Wij gaan voor snel projectmanagement, één aanspreekpunt voor uw project, en de mogelijkheid uw dossier in real-time te volgen via een gepersonaliseerde en beveiligde toegang tot onze cliëntenserver. 
     
  • Lokale en internationale service: door ons internationaal netwerk EUROJURIS kunnen wij in alle belangrijke Europese steden steunen op een betrouwbare juridische partner.

Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co heeft een concreet antwoord op al uw juridische vragen en biedt een oplossing op maat voor uw dagdagelijkse juridische problemen.

Na 34 jaar zijn wij nog steeds dagdagelijks samen actief met het enthousiasme van een starter en de ervaring van een grijsaard.

 


Bij Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co met kantoren in Mechelen, Lier en Antwerpen staan 32 professionele medewerkers voor u klaar om uw juridische problemen snel en accuraat op te lossen.

Ons kantoor is een typisch "KMO" kantoor met eveneens een aparte cel voor familiezaken

Géén nichekantoor :

Mattijs, Voet & Co is een veelzijdig kantoor. Wij leggen ons niet toe op één niche, want daar hebt u helemaal niets aan. Uw concrete vragen gaan over dagelijkse problemen: van arbeidsrecht tot vennootschapsrecht, van bouwrecht tot verkeersrecht en van contractenrecht tot merkenbescherming.

Bij ons vindt u al die kennis onder één dak, verspreid over verschillende gespecialiseerde advocaten die nauw samenwerken.
Altijd de juiste specialist voor uw dossier : Eén advocaat kan nooit alle rechtsgebieden perfect beheersen. Ons uitgebreide team kan dat wel.  

Van KMO tot KMO :

Snel projectmanagement. Snelle elektronische communicatie. Eén aanspreekpunt. Zo gewenst rechtstreeks elektronische dossieropvolging online door uw medewerkers via onze cliëntenserver. Wij bieden u een uitgebreide professionele infrastructuur zoals u die verwacht van al uw partners.

Lokale en internationale service : Door ons internationaal netwerk EUROJURIS kunnen wij in alle belangrijke Europese steden steunen op een betrouwbare juridische partner.

We love to do what we do : 

Wij waken erover dat onze advocaten niet alleen een sterke academische bagage hebben, maar ook dat zij zich constant bijscholen. Bovendien zorgen we ervoor dat u te maken heeft met mensen die graag bezig zijn met wat ze doen. Na 32 jaar zijn wij nog steeds dagdagelijks samen actief met het enthousiasme van een starter en de ervaring van een grijsaard.

Bent u op zoek naar een betrouwbaar en ervaren advocaat hetzij voor juridisch advies, hetzij voor litigation, hetzij voor bemiddeling dan bent u bij Advocatenkantoor Mattijs, Voet & co beslist aan het juiste adres

asdas

Je hebt soms meer te winnen bij een bemiddelde oplossing of het voorkomen van een rechtzaak.

De moderne advocaat heeft uiteraard nog een belangrijke taak in het verloop van het proces. waarbij geschillen tussen individuen en ondernemingen een oplossing verkrijgen, doch heeft ook een fundamentele taak inzake preventie van geschillen en bemiddeling tussen partijen. 

De advocaat is immers meer en meer een bevoorrecht “consultant” dewelke in het economisch proces tussenbeide komt om voorafgaandelijk die maatregelen te suggereren die het ontstaan van geschillen kan voorkomen. 

Betrouwbaar voorafgaandelijk advies over de objectieve maatschappelijke normering (de wet) en over de subjectieve regelgeving (contracten en overeenkomsten) zijn dan ook een essentieel element in onze dagelijkse activiteit. 

De visie en de strategie van het Advocatenkantoor Mattijs Voet & Co is dan ook om door een specifieke rechtsvaardigheid, m.a w. om door een doorgedreven juridische specialisatie en het gebruik van de meest moderne technologieën, bij te dragen tot een grotere rechtvaardigheid. 

Ons doel is de best mogelijke advocaat, adviseur en pleitbezorger zijn 

Om dit te bereiken gebruiken we: 

• persoonlijke hulpmiddelen zoals optimisme, grondige technische voorbereiding en enthousiasme 

• objectieve hulpmiddelen zoals uitgebreide technische basisinfrastructuren. 

Zo gewenst wordt er gewerkt met elektronische dossiers waarbij de klant rechtstreeks toegang heeft tot zijn dossier via  internet. 

Verbondenheid met en interesse voor de activiteiten van onze klanten blijven ons dagelijks streven naar perfectie ondersteunen.

 

1980-1981

Joris Mattijs studeerde af aan de KULeuven als licentiaat Rechten en Notariaat en vestigde zich als advocaat te Berlaar. 

1985

Johan Voet behaalde zijn licentiaatsdiploma in de Rechten en vestigde zich te Heist-op-den-Berg. 
 

1991

Beide advocaten vormden de associatie Mattijs Voet & Co. in de toenmalige kantoorgebouwen te Berlaar, Dorpstraat 38 
 

1995

De associatie verhuist naar de kantoorgebouwen te Lier, Donk 54.

2000

Het kantoor wordt uitgebreid met een vestiging te Mechelen, Nekkerspoel. 

2010

Toetreding Monique Verbraecken als vennoot bij Mattijs, Voet & Co

2011

Toetreding Peter Moerman als vennoot bij Mattijs, Voet & Co
 

2014

Het kantoor Mechelen verhuist naar haar eigen nieuwe gebouwen te Mechelen-Noord, industrieterrein, Blarenberglaan 4/302, 2800 Mechelen.

2016

Het kantoor wordt uitgebreid met een nieuwe vestiging in Antwerpen.

Algemene voorwaarden

Privacyverklaring

 

Algemene voorwaarden

1. De CVBA MVRV, hierna vermeld als “advocatenkantoor” levert haar diensten via haar advocaten en haar aangestelden onder huidige algemene voorwaarden. Afwijkingen kunnen enkel schriftelijk worden gemaakt. Eventuele algemene voorwaarden voorkomend op het briefhoofd van de cliënt of van derden kunnen niet als stilzwijgend aanvaard worden gekwalificeerd en zijn ondergeschikt aan onderhavige voorwaarden die exclusief van toepassing zijn op alle activiteiten van de CVBA MVRV.

2. Alle opdrachten worden uitsluitend aanvaard en uitgevoerd door het advocatenkantoor, zelfs indien het de uitdrukkelijke of stilzwijgende bedoeling van de cliënt is de opdracht toe te vertrouwen aan één van de individuele advocaten. Het advocatenkantoor wijst onder haar uitsluitende verantwoordelijkheid een behandelend advocaat aan.

3. Elke aan het advocatenkantoor gegeven opdracht houdt voor laatstgenoemde de bevoegdheid in om beroep te doen op de diensten van derden of om andere deskundigen in te schakelen en om eventuele aansprakelijkheidsbeperkingen van deze derden of andere deskundigen namens de cliënt te aanvaarden. Het advocatenkantoor is niet aansprakelijk voor de handelingen van deze derden of andere deskundigen, ongeacht of hun tussenkomst al dan niet afzonderlijk ten laste wordt gelegd van de cliënt en ongeacht of de geraadpleegde derden of andere deskundigen hun kosten en ereloon aan het advocatenkantoor dan wel aan de cliënt aanrekenen.

4. De cliënt verbindt er zich toe alle gegevens en inlichtingen, desgevallend gestaafd met stukken, te verstrekken. De cliënt staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door of namens hem aan het advocatenkantoor verstrekte informatie.

5. De uitvoering van de verstrekte opdracht geschiedt uitsluitend ten behoeve van de cliënt. Derden kunnen aan de verrichtte werkzaamheden en de resultaten daarvan geen rechten ontlenen.

6. Het is een partijbeslissing toekomend conform wet en deontologie aan het advocatenkantoor om te bepalen op welke wijze het zuiver ereloon wordt berekend, en dit behoudens andersluidende voorafgaandelijke schriftelijke overeenkomst inter partes. Aldus kan het ereloon berekend worden hetzij forfaitair, hetzij procentueel, hetzij conform uurtarieven. Een overzicht van de uurtarieven kan kosteloos worden opgevraagd. Volgende elementen kunnen een afwijkend ereloon buiten en boven gangbaar uurtarief verantwoorden: het belang van de zaak, het resultaat, de hoogdringendheid of de specificiteit van de opdracht.

Naast het ereloon worden algemene administratieve kosten in rekening gebracht dewelke eveneens hetzij forfaitair kunnen worden bepaald, hetzij gespecifieerd aan de hand van concrete elementen uit het dossier. Een overzicht van de gehanteerde administratieve onkosten kan kosteloos worden opgevraagd. Specifieke aanvullende kosten of uitzonderlijke administratieve kosten worden afzonderlijk aangerekend.

De erelonen van gerechtsdeurwaarders alsmede de door hen verschuldigde rechten en gemaakte kosten, alsook de erelonen van gerechtsdeskundigen, alsook gerechtskosten worden afzonderlijk ten laste van de cliënt gelegd.

7. Het advocatenkantoor is gerechtigd voorschotten onder de vorm van provisies te vragen. Behoudens andersluidende schriftelijke afspraken met de cliënt is het feit dat de voorschotten eventueel gelieerd worden aan uurtarieven en het feit dat voorschotten eventueel verrekend worden met de procentuele administratieve kosten geen reden om te eisen dat ook de eindafrekening conform uurtarieven en / of forfaitaire kosten wordt aangerekend. Declaratienota’s, provisies en finale staten van kosten en ereloon zijn contant betaalbaar. Bij wanbetaling kan het advocatenkantoor haar dienstverlening opschorten tot volledige betaling heeft plaatsgehad.

Bij gebreke aan betaling van provisionele kostenstaten of finale staten van kosten en ereloon zal vanaf de dag van het verzenden van een rappel een nalatigheidintrest van 10 % per jaar worden gevorderd op alle openstaande bedragen. Indien betaling niet vrijwillig geschiedt en er hetzij burgerrechtelijke procedures hetzij arbitrale procedures noodzakelijk zijn ter inning zal een aanvullend schadebeding worden gevorderd van 10 % gelet op de daar- uit voortvloeiende aanvullende kosten.

8. De cliënt en het advocatenkantoor kunnen te allen tijde en zonder schadevergoeding de overeenkomst beëindigen, zonder dat dit evenwel afbreuk doet aan het feit dat verrichtte diensten en gemaakte kosten dienen te worden vergoed.

9. Een eventuele beroepsaansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffend geval onder de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van het advocatenkantoor wordt uitbetaald. Het advocatenkantoor is onderschrijver van de basispolis van beroepsaansprakelijkheidsverzekering bij de maatschappij AMLIN EUROP NV, polissen LXX034899 met een max waarborg per schadegeval van 1.250.000 euro. Indien, om welke reden ook, geen uitkering krachtens de beroepsaansprakelijkheidsverzekering geschiedt, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot het aan het advocatenkantoor met betrekking tot de opdracht betaalde ereloon.

10. Alle electronische communicatie uitgaand van het advocatenkantoor is louter indicatief en kan op generlei wijze de aansprakelijkheid van het advocatenkantoor in het gedrang brengen.

Het advocatenkantoor doet redelijke inspanningen om e-mails en bijlagen te vrijwaren van enig virus of ander defect dat een computer of informaticasysteem zou kunnen beschadigen. Het blijft de verantwoordelijkheid van de cliënt om alle nodige maatregelen te nemen ter bescherming van de eigen computer of het eigen informaticasysteem.

Het advocatenkantoor kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig verlies of enige schade die het gevolg zouden kunnen zijn van het ontvangen of gebruiken van electronische documenten van het advocatenkantoor.

11. Indien één of meerdere bedingen ongeldig of nietig zijn, dan tast dit de geldigheid en de afdwingbaarheid van de andere bedingen van deze algemene voorwaarden niet aan. De rechts-verhouding waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, wordt beheerst door het interne Belgische recht en de toepasselijke deontologie. Geschillen zullen uitsluitend worden beslecht door de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Mechelen en/of het Vredegerecht te Lier met uitsluiting van alle arbitrale rechtscolleges.

12. Het advocatenkantoor verwerkt de persoonsgegevens van cliënten in overeenstemming met de privacyverklaring van Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co, zoals beschikbaar op de website van het kantoor. De privacyverklaring beschrijft op gedetailleerde wijze hoe het advocatenkantoor als verwerkingsverantwoordelijke met persoonsgegevens omgaat alsook de rechten van de betrokkenen inzake hun persoonsgegevens.

 

 

Privacyverklaring

Uw privacy is belangrijk voor het Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co en uw vertrouwen is voor ons van het grootste belang.

In deze Verklaring maken we openbaar welk informatiebeleid we hanteren in het kader van de werking van het advocatenkantoor waarbij diverse persoonsgegevens verzameld, bijgehouden en gebruikt worden. 

Inhoud:

I. Persoonsgegevens
II. Het verzamelen van persoonlijke gegevens
III. Van wie hebben we persoonsgegevens
IV. Welke persoonsgegevens
V. Gebruik van persoonsgegevens
VI. Bewaartermijn persoonsgegevens
VII. Uitwisseling van persoonsgegevens
VIII. Beveiliging en nauwkeurigheid van informatie
IX. Vragen over Privacy en toegang tot gegevens
X. Cookies, action tags en andere technieken
XI. Bericht van wijzigingen
XII. Aanvaarding


I Persoonsgegevens

Persoonsgegevens dienen zeer ruim geïnterpreteerd en zijn alle informatie die het toelaten om u als natuurlijk persoon te identificeren. Hierbij kan concreet gedacht worden aan uw naam, adresgegevens, e-mail, foto’s, telefoonnummer, locatiegegevens, maar ook gegevens omtrent uw vermogen, familiale situatie, beroepsactiviteiten, edm. 

De informatie over rechtspersonen valt daarentegen niet onder het begrip ‘persoonsgegevens’.

U geeft een aantal van deze gegevens rechtstreeks door aan het advocatenkantoor, bijvoorbeeld in de rechtstreekse contacten met het kantoor. Andere gegevens krijgen wij via derden, zoals andere adviseurs waarmee u samenwerkt, of bijvoorbeeld via het Rijksregister.


II Het verzamelen van persoonsgegevens

Uw persoonsgegevens worden verzameld indien u cliënt bent bij het advocatenkantoor of indien u contact met ons heeft.

In principe is uw toestemming vereist om persoonsgegevens te verzamelen en te verwerken en kan deze toestemming op elk ogenblik ingetrokken worden. De toestemmingsvereiste vervalt evenwel wanneer de verwerking van de persoonsgegevens noodzakelijk is:

- Voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is;
- Om te voldoen aan een wettelijke verplichting;
- Om de vitale belangen van een natuurlijk persoon te beschermen;
- Voor de vervulling van een taak van algemeen belang;
- Voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van het advocatenkantoor of een derde;

Concreet zal het advocatenkantoor doorgaans geen toestemming nodig hebben voor het verwerken van uw persoonsgegevens omdat dit gebeurt in het kader van een dienstverleningsovereenkomst waarbij u als cliënt beroep doet op de expertise en diensten van de advocaat.

Tevens zullen uw persoonsgegevens verwerkt worden in uitvoering van wettelijle verplichtingen zoals in het kader van de antiwitwaswetgeving of de wettelijke bewaarplicht die voorziet dat dossiers, en aldus ook persoonsgegevens, na beëindiging nog gedurende 5 jaar bewaard moeten worden.

Het advocatenkantoor zal bovendien persoonsgegevens verzamelen en bewaren met oog op het garanderen van de veiligheid en het verbeteren van de dienstverlening, hetgeen gerechtvaardigde belangen zijn waardoor de toestemmingsvereiste niet speelt.


III Van wie hebben we persoonsgegevens

Daar kunnen we vrij kort over zijn: van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met het advocatenkantoor.

Persoonsgegevens worden o.m. verzameld in het kader van een cliëntendossier, wanneer er contact is (geweest) per e-mail, telefonisch of op een andere wijze, tevens als men contactpersoon of vertegenwoordiger van een (zakelijke) klant is, alsook van confraters en tegenpartijen (in rechte).

In bepaalde omstandigheden beschikt het advocatenkantoor over persoonsgegevens zonder dat er sprake is van een directe cliëntenrelatie. Meestal is dit het geval omdat een cliënt ons informatie verstrekt in het kader van zijn of haar dossier, waarbij gegevens overgemaakt worden van bijvoorbeeld familieleden of contractuele tegenpartijen.


IV Welke persoonsgegevens

Gegevens over wie u bent
Hierbij kan gedacht worden aan volgende gegevens:
- Uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres en dat van uw onderneming of stichting, namen van contactpersonen en vertegenwoordigers van uw onderneming, edm.;
- De gegevens die op uw identiteitsbewijs staan;
- uw hoedanigheid (bijvoorbeeld gemachtigde, wettelijk vertegenwoordiger, bestuurder of borg).

Gegevens noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst
Hierbij gaat het over gegevens die noodzakelijk zijn om uw belangen als cliënt te kunnen behartigen bij het uitvoeren van onze taken als advocaat, zoals o.m. bij adviesverlening, onderhandelingen, bemiddeling, bijstand of verdediging in rechte.
Concreet gaat het bijvoorbeeld over financiële gegevens (inkomsten, bezittingen, investeringen, totale inkomsten, beroepsinkomsten, spaargelden, enz.), beroepsactiviteiten (aard van de activiteit, aard van de goederen of diensten die worden geleverd, enz.), familiale situatie (naam partner, huwelijksdatum, aantal kinderen, bloedverwantschappen, echtscheiding, enz.), informatie over overeenkomsten waarbij met betrokken is,  gegevens over gerechtelijke maatregelen (voogdijschap, voorlopig bewind, internering, enz.), edm.

Gevoelige persoonsgegevens
Concreet kan bijvoorbeeld gedacht worden aan gegevens over het strafrechtelijk verleden in het kader van een strafrechtelijke verdediging voor de Correctionele Rechtbank of gegevens i.v.m. de gezondheid in het kader van een procedure omtrent medische aansprakelijkheid of een arbeidsongeval.
Zulke gegevens zullen enkel verwerkt worden mits uw uitdrukkelijke toestemming als cliënt en zullen uitsluitend aangewend worden voor de doeleinden waarvoor ze verstrekt worden.

Gegevens nodig voor veiligheid
Ter garantie van de veiligheid worden op de parking van het advocatenkantoor camerabeelden gemaakt.

Gegevens voor het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening
Omwille van kwaliteitsdoeleinden kunnen inkomende en uitgaande telefoongesprekken geregistreerd worden.


V Gebruik van persoonsgegevens

Als u een beroep doet op de diensten van het advocatenkantoor moet steeds een minimum van gegevens verstrekt worden. Zonder bepaalde gegevens kunnen wij u als cliënt niet bijstaan.

In de volgende alinea's wordt meer gedetailleerd beschreven op welke manier het advocatenkantoor persoonsgegevens kan verwerken.

Verwerken is een begrip uit de wet. Het is een heel breed begrip, waarbij het gaat om alles wat je kan doen met persoonsgegevens: van verzamelen tot vernietigen. De Europese algemene verordening gegevensbescherming definieert “verwerking” als volgt: “het verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstekken door middel van doorzending, verspreiden of op een andere wijze ter beschikking stellen, aligneren of combineren, afschermen, wissen of vernietigen van gegevens”.

Het advocatenkantoor mag uw persoonsgegevens niet zomaar verwerken; er moet een rechtmatig doel en een wettelijke grondslag voor de verwerking bestaan. Wij verwerken persoonsgegevens onder meer voor volgende specifieke doeleinden:

Uitvoering van onze overeenkomsten
Persoonsgegevens zullen in eerste instantie gebruikt worden in het kader van de uitvoering van de dienstverleningsovereenkomst. Middels de verstrekte persoonsgegevens zullen wij de cliënt o.m. kunnen contacteren, advies op maat verlenen, de belangen in rechte verdedigen in een eventuele procedure, enz. Tevens worden persoonsgegevens verwerkt in het kader van het algemeen dossierbeheer, met inbegrip van facturatie.

Naleving wettelijke verplichtingen
Voor advocatenkantoren gelden allerlei wettelijke verplichtingen. Wenst u beroep te doen op de diensten van het advocatenkantoor, dan zal bijvoorbeeld:

- Een overeenkomst opgesteld worden tussen advocaat en cliënt, waarbij voldaan wordt aan de vereisten van de Europese dienstenrichtlijn 2014/24/EU;
- Om te voldoen aan de witwaswetgeving, zal de advocaat een kopie nemen van de identiteitskaart van de cliënt;
- De cliënt zal schriftelijk op de hoogte gesteld worden van wanneer het dossier wordt gesloten, waarna het dossier 5 jaar zal worden bewaard na beëindiging van de zaak.

Sollicitaties
Als u bij advocatenkantoor Mattijs, Voet en Co solliciteert of als u reageert op een vacature die al dan niet op de website van het advocatenkantoor is geplaatst, kan het zijn dat u ons informatie over uzelf verstrekt, zoals uw cv. Wij kunnen deze informatie gebruiken om uw sollicitatie of reactie af te handelen.

Monitoring of opname van gesprekken, chats en andere contacten
In het kader van uw dossier kan het nodig zijn dat u ons belt of dat wij u bellen. Dergelijke transacties kunnen eventueel ook online chats met zich meebrengen. Wees u ervan bewust dat het bij het advocatenkantoor algemene praktijk is om dergelijke contacten te monitoren en in bepaalde gevallen op te nemen ten behoeve van het opleiden van personeel, het bewaken van de kwaliteit of het bijhouden van bewijs inzake een bepaalde transactie of een bepaald contact.

Bescherming van rechten en eigendommen
Wanneer wij redelijke gronden hebben om te vermoeden dat de rechten of eigendommen van het advocatenkantoor, onze business partners, leveranciers, cliënten of anderen in het geding zijn, kunnen wij uw informatie gebruiken of beschikbaar stellen ter bescherming van die rechten of eigendommen. Bovendien behouden wij ons het recht voor uw persoonsgegevens te onthullen wanneer dit bij wet van ons wordt verlangd en wanneer wij van mening zijn dat onthulling noodzakelijk is ter bescherming van onze rechten of die van anderen, of om te voldoen aan een gerechtelijke uitspraak, een gerechtelijk bevel of een juridische procedure inzake onze websites.

Personalisering van onze websites
De informatie die wij over u verzamelen, kan door ons gebruikt worden om u op een persoonlijke manier met onze websites te laten werken. Zo kunnen we u bijvoorbeeld content aanbieden waar u belangstelling voor heeft en kunnen we het navigeren op onze sites voor u eenvoudiger maken.

Marketing
We houden u graag op de hoogte, bijvoorbeeld met e-mails en nieuwsbrieven. Ook hiervoor zijn persoonsgegevens nodig.
Net als de informatie die we indirect over u hebben verzameld, kan de door u aan het advocatenkantoor verstrekte informatie door het advocatenkantoor worden gebruikt voor marketingdoeleinden. U kan evenwel op elk gewenst moment kenbaar maken dat u geen marketingmateriaal meer van ons wenst te ontvangen. Volg daartoe de uitschrijvingsinstructies ("unsubscribe") die zijn opgenomen in elke e-mail die u van ons ontvangt, geef het aan wanneer we u bellen of neem rechtstreeks contact met ons op (zie “Vragen over privacy en toegang tot uw gegevens”, hieronder).


VI Uitwisselen van persoonsgegevens

In principe delen we de verzamelde persoonsgegevens niet met anderen. Dat doen we alleen als er een goede reden of verplichting voor is.


Beroep op derden
Buiten de gebruikelijke taken die in het advocatenkantoor worden vervuld, kan de advocaat, onder de verantwoordelijkheid van deze laatste en mits toestemming van de cliënt, voor specifieke opdrachten een beroep doen op andere advocaten voor de uitvoering van zijn opdracht.
Voor de uitvoering van de opdracht kan het verder noodzakelijk zijn dat een beroep wordt gedaan op een gerechtsdeurwaarder of een vertaler, waartoe de advocaat desgevallend het nodige kan doen.
Met uitdrukkelijke instemming van de cliënt kan de advocaat bovendien een beroep doen op andere derden, zoals notarissen, deskundigen of accountants, dewelke gekozen worden in overleg met de cliënt.

In het kader van zulk een samenwerking kunnen persoonsgegevens noodzakelijk voor het vervullen van die specifieke opdracht uitgewisseld worden.

Het is gebruikelijk dat het advocatenkantoor van dergelijke derden verlangt dat ze de informatie behandelen op een wijze die strookt met het privacy beleid van het advocatenkantoor en de vereisten van de Europese gegevensbeschermingsverordening terzake.

Overname handelsfonds
Er kunnen zich omstandigheden voordoen waarin het advocatenkantoor, om strategische of andere zakelijke redenen, besluit om het handelsfonds te verkopen, het kantoor te laten fuseren of anderszins te reorganiseren. Een dergelijke transactie kan met zich meebrengen dat er persoonsgegevens worden onthuld aan mogelijke of feitelijke kopers. Het is gebruikelijk dat het advocatenkantoor bij zulke transacties passende bescherming van gegevens nastreeft.

Verplichte mededelingen
Onder bepaalde omstandigheden is het mogelijk dat persoonsgegevens ingevolge een gerechtelijke uitspraak, een gerechtelijk bevel of een juridische procedure onthuld dienen te worden aan overheidsinstanties. Wanneer wij redelijke gronden hebben om te vermoeden dat de rechten of eigendommen van het advocatenkantoor, onze business partners, leveranciers of cliënten en anderen in het geding zijn, kunnen wij uw informatie ook beschikbaar stellen ter bescherming van die rechten of eigendommen.


VII Beveiliging en nauwkeurigheid van informatie

Gepaste veiligheidsmaatregelen
Wij willen uw persoonsgegevens beschermen en de nauwkeurigheid ervan handhaven. Advocatenkantoor Mattijs, Voet en Co implementeert naar redelijkheid fysieke, administratieve en technische veiligheidsmaatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen onbevoegde toegang, onbevoegd gebruik en onbevoegde onthulling.
Indien er zich desalniettemin een inbreuk voordoet in verband met de persoonsgegevens dewelke een waarschijnlijk hoog risico inhoudt voor uw rechten en vrijheden als betrokkene, wordt onverwijld melding gemaakt van de inbreuk. 

Beroepsgeheim advocaat en geheimhoudingsplicht medewerkers
Elke advocaat heeft een wettelijk beroepsgeheim en heeft aldus een geheimhoudingsplicht betreffende de informatie die hem door een cliënt ter beschikking wordt gesteld. Een openbaring van de ter kennis gestelde informatie is weliswaar toegestaan indien dit noodzakelijk is voor de verdediging van de belangen van de desbetreffende cliënt.

Al onze medewerkers hebben bovendien een geheimhoudingsverklaring. We gaan zorgvuldig om met gegevens die ons toevertrouwd worden en alleen geautoriseerd personeel mag de gegevens inzien en verwerken.

Toezicht op de verwerking van persoonsgegevens
De gegevensbeschermingsauthoriteit (privacycommissie) controleert of de wettelijke vereisten inzake bescherming van persoonsgegevens nageleefd worden, kan ondernemingen ter verantwoording roepen en desgevallend sancties opleggen indien de wettelijke regels niet nageleefd worden.


VIII Bewaartermijn persoonsgegevens

De persoonsgegevens worden zo lang bewaard als nodig is voor het doel waarvoor we de gegevens gebruiken en zo lang de wet ons verplicht om de gegevens te bewaren.

Wat betreft gegevens gerelateerd aan een advocatendossier is dit 5 jaar na beëindiging.

Gegevens die tijdens het recruitment proces worden verzameld, zullen verwijderd worden op het ogenblik dat het duidelijk is dat de kandidaat niet aangenomen wordt. Indien de gegevens van de kandidaat behouden blijven voor eventuele toekomstige aanbiedingen, wordt de kandidaat hiervan in kennis gesteld en kan deze hiertegen alsnog bezwaar maken en om de verwijdering verzoeken.

Bent u geen cliënt (meer), maar wel ingeschreven op onze nieuwbrieven, dan bewaren wij uw persoonsgegevens zolang u zich niet heeft uitgeschreven.


IX Vragen over Privacy en toegang tot gegevens

De verantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens is CVBA MVRV met als handelsbenaming Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co. Als u een vraag heeft over deze Privacyverklaring of over de behandeling van uw gegevens door het advocatenkantoor, kan steeds vrijblijvend contact opgenomen worden met:

Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co (CVBA MVRV)
Donk 54
2500 Lier
03/488.46.66
info@advocatenkantoor-mattijs.be

Als u inzage of een kopie wenst te krijgen van bepaalde gegevens die u aan het advocatenkantoor heeft verstrekt, of als u merkt dat de gegevens onjuist zijn en u wilt dat wij deze corrigeren, kan u ons contacteren, zoals hierboven aangegeven.

Voordat het advocatenkantoor gegevens aan u kan doorgeven of onjuistheden kan corrigeren, vragen wij u mogelijks een bevestiging van uw identiteit en mogelijks ook andere gegevens om ons te helpen bij een reactie op uw verzoek. Wij nemen binnen 30 dagen na uw verzoek contact met u op.

Verder heeft eenieder het recht om het advocatenkantoor te verzoeken zijn of haar persoonsgegevens te wissen (‘recht op vergetelheid’) of om de verwerking van de persoonsgegevens te beperken. Er zal geval per geval nagegaan worden in welke mate aan zulke verzoeken tegemoet gekomen kan worden, hetgeen binnen de 30 dagen gecommuniceerd wordt. Bij gebreke aan overeenstemming heeft de betrokkene steeds het recht om klacht in te dienen bij de toezichthoudende authoriteit (Gegevensbeschermingsauthoriteit, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel - +32 (0)2 274 48 00 – commission@privacycommission.be). 


X Cookies, action tags en andere technieken
Cookies
Op de website van het advocatenkantoor worden algemene bezoekgegevens bijgehouden. In dit kader kan het IP-adres van uw computer, de eventuele gebruikersnaam, het tijdstip van opvraging en gegevens die de browser van een bezoeker meestuurt, worden geregistreerd en worden gebruikt voor statistische analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Tevens optimaliseren wij hiermee de werking van de website.

Wij proberen deze gegevens zo veel mogelijk te anonimiseren. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt.
U moet geen cookies aanvaarden op onze website. Hoewel de meeste browsers initieel voor het aanvaarden van cookies zijn ingesteld, kan u uw browser instellen zodat u wordt verwittigd wanneer u een cookie ontvangt of om cookies in het algemeen te weigeren.
Action tags
Action tags, ook gekend als webbakens of gif tags, zijn een webtechnologie die wordt aangewend om het gebruik van een website na te gaan, zoals het aantal keren dat een bepaalde pagina werd bekeken. Action tags zijn niet zichtbaar voor u, en elk deel van onze website, inbegrepen nieuwsbrieven of e-mails die door ons worden gestuurd, kunnen action tags bevatten. Wij kunnen mogelijk beroep op verschillende derden doen teneinde het gebruik van onze website na te gaan middels de action tags.
Door het gezamenlijk gebruik van cookies en action tags kunnen wij waardevolle gegevens verzamelen voor de verbetering van onze website en onze internetdiensten. Wij geven uw persoonsgebonden gegevens niet door aan derden.
Doorverwijsknoppen
Op onze website zijn knoppen opgenomen om pagina’s te kunnen promoten of delen op sociale netwerken Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Google en Wordpress. Deze knoppen worden gerealiseerd door code die wordt aangeleverd door Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Google en Wordpress zelf. Deze code plaatst onder meer een cookie (zie boven).
Leest u de privacyverklaring van Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Google en Wordpress (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te zien wat zij met uw persoonsgegevens doen die zij met deze code verwerken.

XI Bericht van wijzigingen
Wanneer er wezenlijke veranderingen of updates worden aangebracht in deze Privacyverklaring, zullen we gedurende 30 dagen bovenaan deze pagina een bericht plaatsen waarmee we gebruikers op deze veranderingen of updates wijzen. Indien wij uw persoonsgegevens willen gaan gebruiken op een manier die afwijkt van de manier die gold op het moment dat de gegevens werden verzameld, stellen we u daarvan in kennis en krijgt u de mogelijkheid om aan te geven of wij uw persoonsgegevens al dan niet op die nieuwe manier mogen gebruiken.

XII Aanvaarding
Bij het handtekenen van de dienstverleningsovereenkomst tussen advocaat en cliënt, aanvaardt de cliënt alle bepalingen van deze Privacyverklaring en stemt ermee in dat het advocatenkantoor zijn persoonsgegevens verzamelt en verwerkt in overeenstemming met deze Privacyverklaring.

De Privacyverklaring wordt tevens aanvaard door de gebruikers van de website van het advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co, waarbij de gebruiker ermee instemt dat het advocatenkantoor zijn persoonsgegevens verzamelt en verwerkt in overeenstemming met deze Privacyverklaring.

 

 

Het kantoor is fier lid te zijn van EUROJURIS INTERNATIONAL, een professioneel uitgebouwd kwaliteits-netwerk

van advocatenkantoren in Europa met vertegenwoordigers in alle belangrijke steden van de 27 aangesloten Europese landen en tevens met correspondenten van het netwerk in diverse niet-Europese landen.

EUROJURIS selecteert haar locale vertegenwoordigers uit middelgrote onafhankelijke advocatenkantoren die beantwoorden aan de hoge selectiecriteria van EUROJURIS (kwaliteitsbeleid – respect deontologische normen – confidentialiteit – stiptheid – statuut meest bevoorrechte cliënt – service aan haar cliënteel – verzekering tegen beroepsaansprakelijkheid – talenkennis – informaticastructuur en kantoororganisatie).

 

• Wat is EUROJURIS? 

EUROJURIS is een netwerk van advocatenkantoren dat verspreid is over 27 Europese landen en aanwezig is in meer dan 950 Europese steden.

Via dit professionele netwerk is het kantoor optimaal in staat om haar cliënteel enerzijds snel en accuraat te adviseren over de buitenlandse rechtsregels en lokale geplogenheden en anderzijds haar cliënteel conform de hoogste kwaliteitsnormen in de lokale taal te laten vertegenwoordigen. 

 

• Welke waarborgen biedt EUROJURIS? 

Alle EUROJURIS-kantoren zijn gevestigde en gereputeerde kantoren. 

De kantoren die lid zijn van het netwerk, hebben er zich toe verbonden de volgende kwaliteitscriteria, die werd vastgelegd op de algemene vergadering van 10 juni 1994 en van 27 november 1998 van EUROJURIS INTERNATIONAL te Wenen, na te leven: 

1. Een kwaliteitsbeleid voeren

Dit houdt ondermeer in dat:
Er in elk kantoor een kwaliteitsverantwoordelijke wordt aangesteld.
De verantwoordelijkheden van elke advocaat en personeelslid worden omschreven
Informatie- en controlestructuren worden opgezet.
Een jaarlijkse interne audit wordt georganiseerd, waarvan de kopies worden medegedeeld aan EUROJURIS ter evaluatie
Elk advocaat van het kantoor een opgelegd minimum aantal uren bijscholing volgt.

2. Het respect van de deontologische normen eigen aan het beroep

De lokale en internationale deontologische regels van het beroep van advocaat dienen strikt te worden nageleefd, met inbegrip van de CCBE-regels.

3. Confidentialiteit

Elke advocaat lid van een EUROJURIS-kantoor dient strikt te waken over de confidentialiteit van de informatie die hem door het cliënteel wordt toevertrouwd. 

4. Stiptheid

Binnen de 24 uur – of uiterlijk binnen de drie dagen in geval van weekend of feestdagen – moet aan de cliënt de ontvangst van het dossier worden gemeld en moet hem worden meegedeeld of het kantoor de behandeling van het dossier kan aanvaarden. In dit laatste geval wordt tevens de identiteit meegedeeld van de advocaat die het dossier zal behandelen. 

Desgewenst wordt er informatie verstrekt nopens de behandelingswijze van het dossier en wordt tevens een indicatieve schatting gegeven van de te leveren prestaties en de te verwachten kosten. 

5. Het statuut van meest bevoorrechte cliënt

Een cliënt die door een EUROJURIS-kantoor naar een ander EUROJURIS-kantoor wordt doorverwezen kan in dit kantoor rekenen op dezelfde service als de meest geprivilegieerde cliënten van dit kantoor. 

6. De goede service aan het cliënteel

Binnen het kantoor moeten procedures worden op punt gezet teneinde te verzekeren dat :

in elk dossier alle middelen worden ingezet ( in een economische verhouding tot de waarde van het geschil ) om precies te vernemen welke de achterliggende feiten zijn en de daarop toepasselijke rechtsregels.

het cliënteel stipt en consequent te berichten nopens de evolutie van de zaak.

bij het afsluiten van het dossier een gedetailleerde staat van kosten en ereloon wordt opgesteld ten einde de cliënt zo volledig mogelijk te informeren over de uitgevoerde prestaties en alle originele stukken terug over te maken aan de cliënt.

7. Verzekering tegen beroepsaansprakelijkheid

De beroepsaansprakelijkheid is verzekerd conform de locale regels met kennisgeving van polis en maximum bedragen aan EUROJURIS 

8. Talenkennis

Kantoren lid van EUROJURIS verbinden er zich toe om op termijn in staat te zijn een dossier te behandelen in een andere taal dan in hun eigen landstaal. 

9. Informatica

EUROJURIS-kantoren dienen te beschikken over een infrastructuur en omkadering die rekening houdt met de technologische ontwikkelingen en die hen in staat stelt om onmiddellijk en accuraat te reageren conform de hoogste kwaliteitseisen. 

 

• Wat doet EUROJURIS INTERNATIONAL als organisatie? 

Eurojuris stelt zich onder meer de volgende doelstellingen :

  • Het verder optimaliseren van het netwerk.
  • Het organiseren van trainingen en seminaries met het oog op het verbeteren van de juridische en maatschappelijke vorming in het kader van een verder evoluerende Europese en internationale context.
  • Via haar programma JURISMUS de professionele ontplooiing van jonge advocaten onder de 35 jaar mede stimuleren.
  • Deelnemen aan de diverse programma's van de Europese Unie, waaronder het UEABE-programma (UEABE staat voor Europese Unie voor Kleine en Middelgrote Ondernemingen).
  • Jaarlijks organiseert EUROJURIS voor haar leden lokale en internationale meerdaagse samenkomsten met gereputeerde gastsprekers over actuele juridische onderwerpen.

• Welke rechtsgebieden bestrijkt EUROJURIS? 

Administratief recht, Arbeidsrecht, Arbitrage, Auteursrecht, Bankrecht, Belastingrecht, Bouwrecht, Burgerlijk recht, Computerrecht, Consumentenrecht, Contentieux, Contractenrecht, Emigratierecht, Erfrecht, Europees recht, Familierecht, Financiën, Fusies en acquisities, Handelsrecht, Huwelijksvermogensrecht, Insolventierecht, Intellectuele eigendom, Juridische Audits, Letselschade, Maritiem recht, Mededingingsrecht, Mediarecht, Medische aansprakelijkheid, Milieurecht, Onroerend goed, Overgang van ondernemingen, Pacht, Pensioenen, Publiek recht, Schenking en testamenten, Schuldinvorderingen, Sociaal recht, Sportrecht, Strafrecht, Strafvordering, Transportrecht, Vennootschapsrecht, Verzekeringsrecht, Welzijn

 

• In welke landen is EUROJURIS actief?

Eurojuris is actief in alle 27 landen van de Europese Economische Unie.

Het netwerk beschikt tevens over contactpunten in onder andere :

Argentinië, Australië, Benin, Brazilië, Costa Rica, China, Croatië, Guinea, Hongarije, India, Libanon, Madagascar, Mali, Marokko, Oekraïne Rusland, Slovaakse Republiek, Senegal, S. Tome e Principe, Tjechische Republiek,Togo, Tunesië, Turkije, USA, , Wit-Rusland, Zaïre, Zuid-Afrika. 

 

Spontane Sollicitatie

Met enige regelmaat zijn wij op zoek naar nieuwe collega's.

Als u nog geen ervaring heeft in de advocatuur, begint u als advocaat-stagiair voor een duur van drie jaar. U wordt ingezet in de algemene praktijk waarbij u via onze secties kennis kunt maken met de diverse specialisaties van ons kantoor.

U vindt bij ons een prettige en informele werksfeer. Voor de ontplooiing van uw talenten zijn er vele mogelijkheden, bijvoorbeeld het volgen van opleidingen.

Heeft u belangstelling voor een functie als advocaat(-stagiair) stuur dan uw sollicitatiebrief, curriculum vitae, studieresultaten…

per e-mail aan Joris MATTIJS op het mailadres: info@advocatenkantoor-mattijs.be.

Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co is te bereiken via onderstaande contactgegevens :

Kantoor Lier

Donk 54
2500 Lier
+32 (0)3 488 46 66
+32 (0)3 488 43 79
email info@advocatenkantoor-mattijs.be
Google + Google+
Consultaties : enkel na telefonische afspraak

Wegbeschrijving :

Het kantoor grenst aan de ring (R16) van Lier tussen afrit Antwerpen en afrit Mechelen "extra muros". Inrit via straatje Donk. (indien je gebruik maakt van GPS, adres Donk 56 opgeven)

Van Antwerpsesteenweg naar Mechelsesteenweg: Na 150 meter eerste straatje rechts en na 10 meter oprit kantoor rechts. 

Van Mechelsesteenweg naar Antwerpsesteenweg: onmiddellijk na spoorwegviaduct aan verkeerslichten 180° ommekeer maken, straat Donk inrijden (eerste straat rechts) en na 10 meter oprit kantoor.

 

Kantoor Mechelen

Blarenberglaan 4/302
2800 Mechelen
Industriepark Mechelen Noord (Zone C - geel)
+32 (0)15 55 29 45
+32 (0)15 55 42 91
Google + Google+
 infomechelen@advocatenkantoor-mattijs.be
Consultaties : enkel na telefonische afspraak

 

 

Wegbeschrijving :
Industriepark Mechelen Noord (Zone C - geel)

Als u via de E19 komt:

- afrit Mechelen Noord nemen en rechtdoor rijden tot aan de verkeerslichten;
- aan de verkeerslichten Mechelen Noord Industrie volgen (de N16 oversteken);
- de weg volgen tot aan het rondpunt, waar je de tweede afslag neemt (rechtdoor richting zone B); 
- u bevindt zich nu op de Blarenberglaan; 
- 100m volgen, waarna het kantoor zich aan de linkerzijde bevindt (net voorbij de afslag naar de Zandvoortstraat); 

Als u via de N16 – Gentse Steenweg (weg van Mechelen naar Willebroek) komt:

- vertrekkende vanaf de MacDonalds in Mechelen volgt u de N16 richting Willebroek - E19;
- u steekt de brug over de E19 over; 
- aan het eerste verkeerslicht onmiddellijk na de brug over de E19, slaat u rechtsaf richting Mechelen Noord Industrie;
- de weg volgen tot aan het rondpunt, waar je de tweede afslag neemt (rechtdoor richting zone B); 
- u bevindt zich nu op de Blarenberglaan; 
- 100m volgen, waarna het kantoor zich aan de linkerzijde bevindt (net voorbij de afslag naar de Zandvoortstraat);

 

Kantoor Antwerpen

Groenstraat 66
2140 Antwerpen
+32 (0)3 331 31 13
+32 (0)3 488 43 79
 infoantwerpen@advocatenkantoor-mattijs.be
Consultaties : enkel na telefonische afspraak

 

Openingsuren:
maandag 09:0013:00 14:0017:00
dinsdag 09:0013:00 14:0017:00
woensdag 09:0013:00 14:0017:00
donderdag 09:0013:00 14:0017:00
vrijdag 09:0013:00 14:0017:00
zaterdag Gesloten    
zondag Gesloten    

 

CVBA MVRV
BTW : BE 0880.785.734
Rek.nr.: BE34 6301 1812 0090
Derdenrkn : BE96 6301 1504 6305
BIC BBRUBEBB

 

Wij streven een zo groot mogelijke transparantie na inzake verrekening van kosten en erelonen en zullen dan ook bij aanvang van de procedure met de klant concrete afspraken maken over de te verwachten kosten en erelonen in functie van het concrete dossier, de te verwachten rechtsgang en het belang van de zaak. 

De algemene verkoopsvoorwaarden zijn duidelijk afgedrukt op de achterzijde van elke brief en bij de aanvang van de samenwerking wordt een gedetailleerde en gespecifieerde samenwerkingsovereenkomst ondertekend. 

Ons kantoor heeft een eigen programma ontwikkeld voor de gedetailleerde opvolging van de prestaties zodat elke klant op elk moment inzicht kan hebben in de reeds gepresteerde tijdseenheden en de daaraan verbonden kosten 

Duidelijkheid en transparantie inzake ereloon is de absolute prioriteit van elke medewerker.

Bij de eerste consultatie wordt u een volledige map overhandigd met alle concrete informatie over de kosten en de erelonen die wij aanrekenen voor de speciefieke rechtstak en specifieke advocaat waarvoor u ons contacteert.

Voor verder informatie kan u ons voorafgaand steeds telefonisch contacteren.

 

Bij Advocatenkantoor Mattijs, Voet & Co met kantoren in Mechelen, Lier en Antwerpen staan 28 professionele medewerkers voor u klaar om uw juridische problemen snel en accuraat op te lossen.

Ons kantoor is een typisch "KMO" kantoor met eveneens een aparte cel voor familiezaken

Géén nichekantoor :

Mattijs, Voet & Co is een veelzijdig kantoor. Wij leggen ons niet toe op één niche, want daar hebt u helemaal niets aan. Uw concrete vragen gaan over dagelijkse problemen: van arbeidsrecht tot vennootschapsrecht, van bouwrecht tot verkeersrecht en van contractenrecht tot merkenbescherming.

Bij ons vindt u al die kennis onder één dak, verspreid over verschillende gespecialiseerde advocaten die nauw samenwerken.
Altijd de juiste specialist voor uw dossier :
Eén advocaat kan nooit alle rechtsgebieden perfect beheersen. Ons uitgebreide team kan dat wel.  

Van KMO tot KMO :

Snel projectmanagement. Snelle elektronische communicatie. Eén aanspreekpunt. Zo gewenst rechtstreeks elektronische dossieropvolging online door uw medewerkers via onze cliëntenserver. Wij bieden u een uitgebreide professionele infrastructuur zoals u die verwacht van al uw partners.

Lokale en internationale service : Door ons internationaal netwerk EUROJURIS kunnen wij in alle belangrijke Europese steden steunen op een betrouwbare juridische partner.

We love to do what we do : 

Wij waken erover dat onze advocaten niet alleen een sterke academische bagage hebben, maar ook dat zij zich constant bijscholen. Bovendien zorgen we ervoor dat u te maken heeft met mensen die graag bezig zijn met wat ze doen. Na 34 jaar zijn wij nog steeds dagdagelijks samen actief met het enthousiasme van een starter en de ervaring van een grijsaard.

Bent u op zoek naar een betrouwbaar en ervaren advocaat hetzij voor juridisch advies, hetzij voor litigation, hetzij voor bemiddeling dan bent u bij Advocatenkantoor Mattijs, Voet & co beslist aan het juiste adres

Hebt u een advocaat nodig?
Hoe gaat het in z'n werk?
Wat mag u verwachten?

Klik hier

KMO-Portefeuille

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven?

  • voorwaarden
 

Vestigingen

Kantoor Lier
Donk 54 - 2500 Lier

 info@advocatenkantoor-mattijs.be
 +32 (0) 3 488 46 66
 +32 (0) 3 488 43 79

 

Kantoor Mechelen
Blarenberglaan 4/302 - 2800 Mechelen

Industriepark Mechelen Noord (Zone C - geel)
 infomechelen@advocatenkantoor-mattijs.be
 +32 (0) 15 55 29 45
 +32 (0) 15 55 42 91

 

Kantoor Antwerpen
Groenstraat 66 – 2140 Antwerpen

 infoantwerpen@advocatenkantoor-mattijs.be
 +32 (0) 3 331 31 13 
 +32 (0) 3 488 43 79

 

CVBA MVRV
BTW : BE 0880.785.734
Rek.nr.: BE34 6301 1812 0090
Derdenrkn : BE96 6301 1504 6305
BIC BBRUBEBB